{"id":1587,"date":"2021-01-20T11:24:19","date_gmt":"2021-01-20T10:24:19","guid":{"rendered":"https:\/\/www.cleverconsulting.dk\/?page_id=1587"},"modified":"2024-06-14T11:59:30","modified_gmt":"2024-06-14T09:59:30","slug":"forside","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.cleverconsulting.dk\/","title":{"rendered":"Clever Consulting"},"content":{"rendered":"\t\t
Med et foredrag bliver I skarpe p\u00e5 h\u00f8jtbegavede b\u00f8rns kendetegn<\/a><\/span>, og hvorfor det er s\u00e5 vigtigt, at vi arbejder med denne gruppe elever.\u00a0<\/p> Med en temadag<\/span> kommer I et spadestik dybere, n\u00e5r I i l\u00f8bet af dagen f\u00e5r mulighed for at afpr\u00f8ve b\u00e5de viden og v\u00e6rkt\u00f8jer.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Med en vejleder om h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn f\u00e5r jeres skole opbygget og integreret viden om h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn i forhold til b\u00e5de identifikation, undervisning og trivsel.\u00a0<\/p> Vi s\u00f8rger for, at jeres vejledere kl\u00e6des fagligt godt p\u00e5 og bliver i stand til at inspirere l\u00e6rer og p\u00e6dagoger p\u00e5 jeres skole.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t F\u00e5 hj\u00e6lp til at skabe et s\u00e6rligt undervisningstilbud til de talentfulde og h\u00f8jtbegavede elever.<\/p> Vi hj\u00e6lper med b\u00e5de kompetenceudvikling af l\u00e6rere, \u00e5rsplaner, materialer, foredrag<\/a><\/span>, informationsm\u00f8der og meget mere. Med et High Performance forl\u00f8b bliver det let at komme i gang.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t At identificere et h\u00f8jtbegavet barn kan sammenlignes med at finde Holger i “Find Holger” b\u00f8gerne. Du ved, “Holger” er der, og du ved, hvad du skal kigge efter – kendetegnene. Men Holger kan v\u00e6re sv\u00e6r at finde, for mange ligner. Men n\u00e5r du ser ham, er du ikke i tvivl – Holger st\u00e5r lysende frem. S\u00e5dan er det ogs\u00e5 med identifikation af de s\u00e6rligt intelligente b\u00f8rn.\u00a0<\/p> Som l\u00e6rer eller p\u00e6dagog kan du med de rigtige screeningsv\u00e6rkt\u00f8jer selv identificere hvem i klassen, der muligvis er h\u00f8jt begavet. For du kender dine elevers faglige styrker og udfordringer, og du kender familien. Du ved, hvordan eleven har det med de andre i klassen, med gruppearbejde og i frikvartererne.<\/span><\/p> Vi giver her en kort introduktion til, hvordan du screener en elev for, om der potentielt er tale om en h\u00f8j begavelse.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Som l\u00e6rere er mange af os blevet vant til, at vi l\u00e6gger det faglige niveau efter den brede midtergruppe, hj\u00e6lper de fagligt svage og giver de st\u00e6rke elever ekstra opgaver eller hj\u00e6lpe-l\u00e6rer\u00a0funktionen<\/span>. Desv\u00e6rre er det ikke noget, der gavner de s\u00e6rligt intelligente eller talentfulde elever.\u00a0<\/span><\/p> H\u00f8jtbegavede b\u00f8rn kan ikke alt, men det, de l\u00e6rer, sidder fast i 1. eller 2. omgang, og de er derfor klar til hurtigt at komme videre.<\/p> Hos Clever Consulting anbefaler vi at bruge 1-2-3 Differentiering som planl\u00e6gningsramme for undervisningen. Med 1-2-3 Differentiering<\/a><\/span> f\u00e5r alle i klassen mulighed for faglig succes og blive s\u00e5 dygtige de kan.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t N\u00e5r h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn trives, bliver de i undervisningen ofte overladt til sig selv. Bliv vejleder<\/a><\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
High Performance forl\u00f8b<\/a><\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Identifikation af h\u00f8jtbegavede elever<\/a><\/h1>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Undervisning<\/a><\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Trivsel hos de h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn og elever<\/a><\/h1>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
N\u00e5r h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn mistrives, f\u00e5r de fejldiagnoser….<\/p>