H\u00f8jtbegavede b\u00f8rns trivsel under coronanedlukningen<\/h1>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tMindre stress, h\u00f8jere trivsel<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tEVA (Danmarks Evalueringsinstitut) har netop udgivet sin rapport<\/span><\/a> om, hvordan forskellige elevgrupper har reageret p\u00e5 den online n\u00f8dundervisning sidste for\u00e5r.<\/p>Vi har i den forbindelse set n\u00e6rmere p\u00e5 de erfaringer og tilbagemeldinger, vi har f\u00e5et fra for\u00e6ldre og l\u00e6rere om de h\u00f8jtbegavede elevers trivsel under coronanedlukningen, uanf\u00e6gtet af om de\u00a0af EVA<\/span>\u00a0kategoriseres som st\u00e6rke eller svage elever.\u00a0<\/span><\/p>Det som positivt har fyldt mest hos b\u00f8rnene er et reduceret antal stressfaktorer i forhold til en almindelig skoledagen.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tF\u00e6rre stressfaktorer har \u00f8get mange h\u00f8jtbegavede b\u00f8rns trivsel under for\u00e5rets coronanedlukning.<\/p>
De har nydt godt af:\u00a0<\/p>
- Mindre st\u00f8j og uro i undervisningen.<\/li>
- Anderledes gruppe- og individuelt arbejde.<\/li>
- Klar opgavestruktur.<\/li>
- Mulighed for bedre udnyttelse af spildtid.<\/span><\/li>
- F\u00e6rre konflikter og trygge rammer.<\/li><\/ul>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tMed Coronanedlukningens online undervisning har det v\u00e6ret muligt at tilpasse lydniveauet eller helt mute l\u00e6rere og klassekammerater. Det har givet ro til at fokusere p\u00e5 opgaverne og det faglige indhold, som ofte har v\u00e6ret tydeligere og skarpere formuleret. Der har derfor v\u00e6ret bedre muligheder for at fordybe sig i opgaven og arbejde p\u00e5 den m\u00e5de, som passer det h\u00f8jtbegavede barn bedst.<\/p>
Mindre gruppearbejde med ventetid og f\u00e6rre kaotiske frikvarterer har ogs\u00e5 gjort skoledagen bedre for mange h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn. I den almindelige skoledag skal eleven forholde sig til uskrevne spilleregler og v\u00e6lge mellem venskaber, popularitet og faglig fordybelse i forhold til, hvem de skal arbejde eller lege sammen med.\u00a0<\/p>
M\u00e6ngden af spildtid det h\u00f8jtbegavede barn oplever i skolen er ogs\u00e5 blevet st\u00e6rkt reduceret. Med online undervisning, hvor barnet sidder hjemme, har det v\u00e6ret muligt at fylde ventetiden ud med interessante aktiviteter s\u00e5 som at bygge den nye Legoborg f\u00e6rdig, l\u00e6se om rummet eller dinosaurer,\u00a0<\/span>l\u00f8se en Rubiks Cube hurtigere end sidst,\u00a0<\/span>designe en ny app\u00a0<\/span>eller strikke<\/span>\u00a0verdens l\u00e6ngste halst\u00f8rkl\u00e6de, mens l\u00e6reren gennemg\u00e5r kommareglerne for ottende gang.\u00a0<\/span><\/p>Den manglende fysiske tilstedev\u00e6relse i skolen og det sociale afsavn har heller ikke v\u00e6ret et problem, da deres venskaber og interesserf\u00e6llesskaber ofte ligger uden for skoletiden.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/article>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tTilbage i skolen og hvad s\u00e5?<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tEr du nysgerrig p\u00e5, hvordan du bedst hj\u00e6lper h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn med at trives i den almindelige undervisning? Dos and don’ts?<\/a><\/span><\/p>S\u00e5 kontakt Rikke for at h\u00f8re, hvordan vi kan hj\u00e6lpe dig og din skole.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
Mindre stress, h\u00f8jere trivsel<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tEVA (Danmarks Evalueringsinstitut) har netop udgivet sin rapport<\/span><\/a> om, hvordan forskellige elevgrupper har reageret p\u00e5 den online n\u00f8dundervisning sidste for\u00e5r.<\/p>Vi har i den forbindelse set n\u00e6rmere p\u00e5 de erfaringer og tilbagemeldinger, vi har f\u00e5et fra for\u00e6ldre og l\u00e6rere om de h\u00f8jtbegavede elevers trivsel under coronanedlukningen, uanf\u00e6gtet af om de\u00a0af EVA<\/span>\u00a0kategoriseres som st\u00e6rke eller svage elever.\u00a0<\/span><\/p>Det som positivt har fyldt mest hos b\u00f8rnene er et reduceret antal stressfaktorer i forhold til en almindelig skoledagen.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tF\u00e6rre stressfaktorer har \u00f8get mange h\u00f8jtbegavede b\u00f8rns trivsel under for\u00e5rets coronanedlukning.<\/p>
De har nydt godt af:\u00a0<\/p>
- Mindre st\u00f8j og uro i undervisningen.<\/li>
- Anderledes gruppe- og individuelt arbejde.<\/li>
- Klar opgavestruktur.<\/li>
- Mulighed for bedre udnyttelse af spildtid.<\/span><\/li>
- F\u00e6rre konflikter og trygge rammer.<\/li><\/ul>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tMed Coronanedlukningens online undervisning har det v\u00e6ret muligt at tilpasse lydniveauet eller helt mute l\u00e6rere og klassekammerater. Det har givet ro til at fokusere p\u00e5 opgaverne og det faglige indhold, som ofte har v\u00e6ret tydeligere og skarpere formuleret. Der har derfor v\u00e6ret bedre muligheder for at fordybe sig i opgaven og arbejde p\u00e5 den m\u00e5de, som passer det h\u00f8jtbegavede barn bedst.<\/p>
Mindre gruppearbejde med ventetid og f\u00e6rre kaotiske frikvarterer har ogs\u00e5 gjort skoledagen bedre for mange h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn. I den almindelige skoledag skal eleven forholde sig til uskrevne spilleregler og v\u00e6lge mellem venskaber, popularitet og faglig fordybelse i forhold til, hvem de skal arbejde eller lege sammen med.\u00a0<\/p>
M\u00e6ngden af spildtid det h\u00f8jtbegavede barn oplever i skolen er ogs\u00e5 blevet st\u00e6rkt reduceret. Med online undervisning, hvor barnet sidder hjemme, har det v\u00e6ret muligt at fylde ventetiden ud med interessante aktiviteter s\u00e5 som at bygge den nye Legoborg f\u00e6rdig, l\u00e6se om rummet eller dinosaurer,\u00a0<\/span>l\u00f8se en Rubiks Cube hurtigere end sidst,\u00a0<\/span>designe en ny app\u00a0<\/span>eller strikke<\/span>\u00a0verdens l\u00e6ngste halst\u00f8rkl\u00e6de, mens l\u00e6reren gennemg\u00e5r kommareglerne for ottende gang.\u00a0<\/span><\/p>Den manglende fysiske tilstedev\u00e6relse i skolen og det sociale afsavn har heller ikke v\u00e6ret et problem, da deres venskaber og interesserf\u00e6llesskaber ofte ligger uden for skoletiden.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/article>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tTilbage i skolen og hvad s\u00e5?<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tEr du nysgerrig p\u00e5, hvordan du bedst hj\u00e6lper h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn med at trives i den almindelige undervisning? Dos and don’ts?<\/a><\/span><\/p>S\u00e5 kontakt Rikke for at h\u00f8re, hvordan vi kan hj\u00e6lpe dig og din skole.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
EVA (Danmarks Evalueringsinstitut) har netop udgivet sin rapport<\/span><\/a> om, hvordan forskellige elevgrupper har reageret p\u00e5 den online n\u00f8dundervisning sidste for\u00e5r.<\/p> Vi har i den forbindelse set n\u00e6rmere p\u00e5 de erfaringer og tilbagemeldinger, vi har f\u00e5et fra for\u00e6ldre og l\u00e6rere om de h\u00f8jtbegavede elevers trivsel under coronanedlukningen, uanf\u00e6gtet af om de\u00a0af EVA<\/span>\u00a0kategoriseres som st\u00e6rke eller svage elever.\u00a0<\/span><\/p> Det som positivt har fyldt mest hos b\u00f8rnene er et reduceret antal stressfaktorer i forhold til en almindelig skoledagen.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t F\u00e6rre stressfaktorer har \u00f8get mange h\u00f8jtbegavede b\u00f8rns trivsel under for\u00e5rets coronanedlukning.<\/p> De har nydt godt af:\u00a0<\/p> Med Coronanedlukningens online undervisning har det v\u00e6ret muligt at tilpasse lydniveauet eller helt mute l\u00e6rere og klassekammerater. Det har givet ro til at fokusere p\u00e5 opgaverne og det faglige indhold, som ofte har v\u00e6ret tydeligere og skarpere formuleret. Der har derfor v\u00e6ret bedre muligheder for at fordybe sig i opgaven og arbejde p\u00e5 den m\u00e5de, som passer det h\u00f8jtbegavede barn bedst.<\/p> Mindre gruppearbejde med ventetid og f\u00e6rre kaotiske frikvarterer har ogs\u00e5 gjort skoledagen bedre for mange h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn. I den almindelige skoledag skal eleven forholde sig til uskrevne spilleregler og v\u00e6lge mellem venskaber, popularitet og faglig fordybelse i forhold til, hvem de skal arbejde eller lege sammen med.\u00a0<\/p> M\u00e6ngden af spildtid det h\u00f8jtbegavede barn oplever i skolen er ogs\u00e5 blevet st\u00e6rkt reduceret. Med online undervisning, hvor barnet sidder hjemme, har det v\u00e6ret muligt at fylde ventetiden ud med interessante aktiviteter s\u00e5 som at bygge den nye Legoborg f\u00e6rdig, l\u00e6se om rummet eller dinosaurer,\u00a0<\/span>l\u00f8se en Rubiks Cube hurtigere end sidst,\u00a0<\/span>designe en ny app\u00a0<\/span>eller strikke<\/span>\u00a0verdens l\u00e6ngste halst\u00f8rkl\u00e6de, mens l\u00e6reren gennemg\u00e5r kommareglerne for ottende gang.\u00a0<\/span><\/p> Den manglende fysiske tilstedev\u00e6relse i skolen og det sociale afsavn har heller ikke v\u00e6ret et problem, da deres venskaber og interesserf\u00e6llesskaber ofte ligger uden for skoletiden.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/article>\n\t\t\t\t Er du nysgerrig p\u00e5, hvordan du bedst hj\u00e6lper h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn med at trives i den almindelige undervisning? Dos and don’ts?<\/a><\/span><\/p> S\u00e5 kontakt Rikke for at h\u00f8re, hvordan vi kan hj\u00e6lpe dig og din skole.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\tTilbage i skolen og hvad s\u00e5?<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t