Spalteregning for h\u00f8jtbegavede elever<\/h1>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tDen klassiske undervisning<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tM\u00e5ske fangede det h\u00f8jtbegavede barn metoden, f\u00f8r du overhovedet var f\u00e6rdig med at gennemg\u00e5 den p\u00e5 tavlen?<\/a><\/span> Eller ogs\u00e5 var niveauet s\u00e5 lavt, at svaret p\u00e5 en opgave uden mellemregninger var fuldst\u00e6ndig indlysende.<\/p>De fleste b\u00f8rn har brug for mange gentagelse for at l\u00e6re. Derfor pr\u00e6senteres de ogs\u00e5 for mange af de samme opgaver, og med de mange gentagelser bygges der stille og roligt ovenp\u00e5 den forrige opgave.\u00a0<\/p>
H\u00f8jtbegavede b\u00f8rn fanger ofte pointen i f\u00f8rste eller anden omgang, s\u00e5 det er en dr\u00e6ber og direkte tidsspild at lave spalte op og spalte ned.<\/p>
For dem havde f\u00e5 af opgaverne v\u00e6ret nok, m\u00e5ske endda startende med den sidste.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tN\u00e5r h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn presses igennem den ene spalte efter den anden, kan udfordringen h\u00e5ndteres meget forskelligt og med meget forskellige resultater – nogle bedre end andre. Her er tre eksempler p\u00e5 h\u00f8jtbegavede elevers m\u00e5de at h\u00e5ndtere spalteregningen:<\/span><\/p>Spalteregning som solosport<\/strong><\/p>Anna er virkelig konkurrencemindet. Hendes strategi er g\u00f8re alt til en konkurrence. Spalteregning er dog en solosport, s\u00e5 n\u00e5r hun sidder med regnestykkerne, s\u00e6tter hun simpelthen et stopur i gang for at se, hvor hurtigt hun kan komme igennem dem. M\u00e5let er at blive hurtigere end sidst \u2013 og helst ikke med flere fejl end sidst. For n\u00e5r man s\u00e6tter tempoet op, laver man ogs\u00e5 oftere fejl. Fokus fra metode og forst\u00e5else fjernes.<\/p>
N\u00e5r det bliver for simpelt<\/strong><\/p>Christoffer er ikke god til at h\u00f8re forklaringerne til ende. Han keder sig, fordi alle eksemplerne er for indlysende. Derfor misser han ofte vigtige pointer i fremgangsm\u00e5den. Faktisk havde han fungeret bedst med selv at finde fremgangsm\u00e5den, for det sker, at han simpelthen havner et sted mellem sin egen og l\u00e6rerens metode. Da han i de sm\u00e5 klasser skulle lave minusstykker, n\u00e6gtede han at regne med menter \u2013 for de gav ingen mening for ham i hans metode. Det bet\u00f8d, at alle stykkerne blev forkerte, fordi han blandede sin og l\u00e6rerens metode.<\/p>
Variation blev n\u00f8glen<\/strong><\/p>Nanna er den ordentlige og perfektionistiske pige. Alt skal se p\u00e6nt ud. Alt skal v\u00e6re regnet rigtigt. Rutinen var kedelig, og det blev sv\u00e6rere og sv\u00e6rere at koncentrere sig om at skrive p\u00e6nt. Hun fandt derfor p\u00e5, f\u00f8rst at skrive alle stykkerne p\u00e6nt op, og s\u00e5 lege rundt i, hvordan de regnes. Hun tog en mellemregning her og en mellemregning der. Altid i varierede systemer og p\u00e6nt skrevet.\u00a0 \u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/article>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t1-2-3 differentiering kan hj\u00e6lpe<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tP\u00e5 vores temadage<\/span><\/a> l\u00e6rer vi jer, hvordan man kan differentiere ud fra 1-2-3-metoden<\/span><\/a>, s\u00e5dan at I netop kan undg\u00e5 situationer som ovenfor.<\/p>Kontakt Rikke for at h\u00f8re mere.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t<\/i>\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\ttlf. 26 36 83 57<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t<\/i>\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tkontakt@cleverconsulting.dk<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tL\u00e6s mere<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tKan h\u00f8jt begavede hade matematik?
<\/strong>Vi har en forestilling om, at alle h\u00f8jt begavede elsker matematiktimerne.\u00a0\u00a0<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tSpil i undervisningen
<\/strong>Udover at styrke f\u00e6llesskabet kan spil v\u00e6re l\u00e6rende i b\u00e5de indhold og kompetencer.<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Den klassiske undervisning<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tM\u00e5ske fangede det h\u00f8jtbegavede barn metoden, f\u00f8r du overhovedet var f\u00e6rdig med at gennemg\u00e5 den p\u00e5 tavlen?<\/a><\/span> Eller ogs\u00e5 var niveauet s\u00e5 lavt, at svaret p\u00e5 en opgave uden mellemregninger var fuldst\u00e6ndig indlysende.<\/p>De fleste b\u00f8rn har brug for mange gentagelse for at l\u00e6re. Derfor pr\u00e6senteres de ogs\u00e5 for mange af de samme opgaver, og med de mange gentagelser bygges der stille og roligt ovenp\u00e5 den forrige opgave.\u00a0<\/p>
H\u00f8jtbegavede b\u00f8rn fanger ofte pointen i f\u00f8rste eller anden omgang, s\u00e5 det er en dr\u00e6ber og direkte tidsspild at lave spalte op og spalte ned.<\/p>
For dem havde f\u00e5 af opgaverne v\u00e6ret nok, m\u00e5ske endda startende med den sidste.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tN\u00e5r h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn presses igennem den ene spalte efter den anden, kan udfordringen h\u00e5ndteres meget forskelligt og med meget forskellige resultater – nogle bedre end andre. Her er tre eksempler p\u00e5 h\u00f8jtbegavede elevers m\u00e5de at h\u00e5ndtere spalteregningen:<\/span><\/p>Spalteregning som solosport<\/strong><\/p>Anna er virkelig konkurrencemindet. Hendes strategi er g\u00f8re alt til en konkurrence. Spalteregning er dog en solosport, s\u00e5 n\u00e5r hun sidder med regnestykkerne, s\u00e6tter hun simpelthen et stopur i gang for at se, hvor hurtigt hun kan komme igennem dem. M\u00e5let er at blive hurtigere end sidst \u2013 og helst ikke med flere fejl end sidst. For n\u00e5r man s\u00e6tter tempoet op, laver man ogs\u00e5 oftere fejl. Fokus fra metode og forst\u00e5else fjernes.<\/p>
N\u00e5r det bliver for simpelt<\/strong><\/p>Christoffer er ikke god til at h\u00f8re forklaringerne til ende. Han keder sig, fordi alle eksemplerne er for indlysende. Derfor misser han ofte vigtige pointer i fremgangsm\u00e5den. Faktisk havde han fungeret bedst med selv at finde fremgangsm\u00e5den, for det sker, at han simpelthen havner et sted mellem sin egen og l\u00e6rerens metode. Da han i de sm\u00e5 klasser skulle lave minusstykker, n\u00e6gtede han at regne med menter \u2013 for de gav ingen mening for ham i hans metode. Det bet\u00f8d, at alle stykkerne blev forkerte, fordi han blandede sin og l\u00e6rerens metode.<\/p>
Variation blev n\u00f8glen<\/strong><\/p>Nanna er den ordentlige og perfektionistiske pige. Alt skal se p\u00e6nt ud. Alt skal v\u00e6re regnet rigtigt. Rutinen var kedelig, og det blev sv\u00e6rere og sv\u00e6rere at koncentrere sig om at skrive p\u00e6nt. Hun fandt derfor p\u00e5, f\u00f8rst at skrive alle stykkerne p\u00e6nt op, og s\u00e5 lege rundt i, hvordan de regnes. Hun tog en mellemregning her og en mellemregning der. Altid i varierede systemer og p\u00e6nt skrevet.\u00a0 \u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/article>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t1-2-3 differentiering kan hj\u00e6lpe<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tP\u00e5 vores temadage<\/span><\/a> l\u00e6rer vi jer, hvordan man kan differentiere ud fra 1-2-3-metoden<\/span><\/a>, s\u00e5dan at I netop kan undg\u00e5 situationer som ovenfor.<\/p>Kontakt Rikke for at h\u00f8re mere.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t<\/i>\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\ttlf. 26 36 83 57<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t<\/i>\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tkontakt@cleverconsulting.dk<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/span>\n\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\tL\u00e6s mere<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tKan h\u00f8jt begavede hade matematik?
<\/strong>Vi har en forestilling om, at alle h\u00f8jt begavede elsker matematiktimerne.\u00a0\u00a0<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tSpil i undervisningen
<\/strong>Udover at styrke f\u00e6llesskabet kan spil v\u00e6re l\u00e6rende i b\u00e5de indhold og kompetencer.<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/a>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
M\u00e5ske fangede det h\u00f8jtbegavede barn metoden, f\u00f8r du overhovedet var f\u00e6rdig med at gennemg\u00e5 den p\u00e5 tavlen?<\/a><\/span> Eller ogs\u00e5 var niveauet s\u00e5 lavt, at svaret p\u00e5 en opgave uden mellemregninger var fuldst\u00e6ndig indlysende.<\/p> De fleste b\u00f8rn har brug for mange gentagelse for at l\u00e6re. Derfor pr\u00e6senteres de ogs\u00e5 for mange af de samme opgaver, og med de mange gentagelser bygges der stille og roligt ovenp\u00e5 den forrige opgave.\u00a0<\/p> H\u00f8jtbegavede b\u00f8rn fanger ofte pointen i f\u00f8rste eller anden omgang, s\u00e5 det er en dr\u00e6ber og direkte tidsspild at lave spalte op og spalte ned.<\/p> For dem havde f\u00e5 af opgaverne v\u00e6ret nok, m\u00e5ske endda startende med den sidste.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t N\u00e5r h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn presses igennem den ene spalte efter den anden, kan udfordringen h\u00e5ndteres meget forskelligt og med meget forskellige resultater – nogle bedre end andre. Her er tre eksempler p\u00e5 h\u00f8jtbegavede elevers m\u00e5de at h\u00e5ndtere spalteregningen:<\/span><\/p> Spalteregning som solosport<\/strong><\/p> Anna er virkelig konkurrencemindet. Hendes strategi er g\u00f8re alt til en konkurrence. Spalteregning er dog en solosport, s\u00e5 n\u00e5r hun sidder med regnestykkerne, s\u00e6tter hun simpelthen et stopur i gang for at se, hvor hurtigt hun kan komme igennem dem. M\u00e5let er at blive hurtigere end sidst \u2013 og helst ikke med flere fejl end sidst. For n\u00e5r man s\u00e6tter tempoet op, laver man ogs\u00e5 oftere fejl. Fokus fra metode og forst\u00e5else fjernes.<\/p> N\u00e5r det bliver for simpelt<\/strong><\/p> Christoffer er ikke god til at h\u00f8re forklaringerne til ende. Han keder sig, fordi alle eksemplerne er for indlysende. Derfor misser han ofte vigtige pointer i fremgangsm\u00e5den. Faktisk havde han fungeret bedst med selv at finde fremgangsm\u00e5den, for det sker, at han simpelthen havner et sted mellem sin egen og l\u00e6rerens metode. Da han i de sm\u00e5 klasser skulle lave minusstykker, n\u00e6gtede han at regne med menter \u2013 for de gav ingen mening for ham i hans metode. Det bet\u00f8d, at alle stykkerne blev forkerte, fordi han blandede sin og l\u00e6rerens metode.<\/p> Variation blev n\u00f8glen<\/strong><\/p> Nanna er den ordentlige og perfektionistiske pige. Alt skal se p\u00e6nt ud. Alt skal v\u00e6re regnet rigtigt. Rutinen var kedelig, og det blev sv\u00e6rere og sv\u00e6rere at koncentrere sig om at skrive p\u00e6nt. Hun fandt derfor p\u00e5, f\u00f8rst at skrive alle stykkerne p\u00e6nt op, og s\u00e5 lege rundt i, hvordan de regnes. Hun tog en mellemregning her og en mellemregning der. Altid i varierede systemer og p\u00e6nt skrevet.\u00a0 \u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/article>\n\t\t\t\t P\u00e5 vores temadage<\/span><\/a> l\u00e6rer vi jer, hvordan man kan differentiere ud fra 1-2-3-metoden<\/span><\/a>, s\u00e5dan at I netop kan undg\u00e5 situationer som ovenfor.<\/p> Kontakt Rikke for at h\u00f8re mere.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Kan h\u00f8jt begavede hade matematik? Spil i undervisningen1-2-3 differentiering kan hj\u00e6lpe<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
L\u00e6s mere<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
<\/strong>Vi har en forestilling om, at alle h\u00f8jt begavede elsker matematiktimerne.\u00a0\u00a0<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
<\/strong>Udover at styrke f\u00e6llesskabet kan spil v\u00e6re l\u00e6rende i b\u00e5de indhold og kompetencer.<\/a><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t