{"id":3549,"date":"2021-03-16T12:53:19","date_gmt":"2021-03-16T11:53:19","guid":{"rendered":"https:\/\/www.cleverconsulting.dk\/?page_id=3549"},"modified":"2024-08-05T11:38:16","modified_gmt":"2024-08-05T09:38:16","slug":"tegn-efter","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.cleverconsulting.dk\/tegn-efter\/","title":{"rendered":"\u00d8velse: Tegn efter"},"content":{"rendered":"\t\t
Form\u00e5l<\/strong>: \u00d8velsen styrker det at lytte til og forst\u00e5 andre.<\/p> M\u00e5l<\/strong>: Man skal gengive den originale tegning s\u00e5 godt som muligt gennem den beskrivelse, man f\u00e5r<\/p> Materialer<\/strong>: Tegninger af geometrisk sammensatte figurer, papir og blyanter<\/p> Vejledning<\/strong>: L\u00e6reren har den originale tegning og skal nu guide klassen til at tegne den samme tegning, uden eleverne har set den. Bagefter kan eleverne sammenligne hinandens og tale om forskellene \u2013 stadig uden at have set den originale tegning.<\/p> Evt. kan man udbygge \u00f8velsen med, at de samarbejder om at skabe en f\u00e6lles tegning ud fra det, de selv har tegnet.<\/p> \u00d8velsen kan efterf\u00f8lgende laves b\u00e5de i par og i grupper.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Skulle du br\u00e6nde inde med sp\u00f8rgsm\u00e5l til, hvordan \u00f8velsen fungerer, udf\u00f8res eller kan bruges i klassen, s\u00e5 kontakt Rikke.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\tHar du sp\u00f8rgsm\u00e5l til \u00f8velsen?<\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t