Aftalens indhold<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tAftalen om det fremtidige evaluerings- og
bed\u00f8mmelsessystem i folkeskolen er et led i at bidrage til en st\u00e6rkere evalueringskultur, herunder ogs\u00e5 en st\u00e6rkere opf\u00f8lgningskultur.\u00a0<\/p>
Ved at teste eleverne skal der skabes en st\u00f8rre grad af gennemsigtighed for elever, for\u00e6ldre og undervisere. Resultaterne skal danne baggrund for opf\u00f8lgning i skolen og i undervisningen.\u00a0<\/p>
I aftalen er der bl.a. fokus p\u00e5 tidlig opsporing af h\u00f8jtbegavede elever. Med et dybt og systematisk kendskab til elevernes styrker og svagheder skal der dannes et solidt grundlag for st\u00f8tte og stimulering, s\u00e5ledes at alle elever kan blive s\u00e5 dygtige, som de kan.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\n\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\tAftalen skal v\u00e6re med til at sikre, at skoler og kommuner f\u00e5r bedre muligheder for at igangs\u00e6tte relevante undervisningsaktiviteter og m\u00e5lrettet undervisningsdifferentiering – ogs\u00e5 til h\u00f8jtbegavede elever. S\u00e6rligt hvis eleven mistrives, ikke udvikler sig fagligt eller har andre udfordringer grundet tegn p\u00e5 h\u00f8j begavelse, skal der igangs\u00e6ttes indsatser der im\u00f8dekommer elevens udfordringer.\u00a0<\/p>
Aftalen tager ligeledes h\u00f8jde for de elever, vi kender som twice exceptionals (2e)<\/a><\/span>, alts\u00e5 elever der b\u00e5de har en h\u00f8j begavelse og en anden diagnose som f.eks. autismespektrumforstyrrelse.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t
Aftalen om det fremtidige evaluerings- og
bed\u00f8mmelsessystem i folkeskolen er et led i at bidrage til en st\u00e6rkere evalueringskultur, herunder ogs\u00e5 en st\u00e6rkere opf\u00f8lgningskultur.\u00a0<\/p>
Ved at teste eleverne skal der skabes en st\u00f8rre grad af gennemsigtighed for elever, for\u00e6ldre og undervisere. Resultaterne skal danne baggrund for opf\u00f8lgning i skolen og i undervisningen.\u00a0<\/p>
I aftalen er der bl.a. fokus p\u00e5 tidlig opsporing af h\u00f8jtbegavede elever. Med et dybt og systematisk kendskab til elevernes styrker og svagheder skal der dannes et solidt grundlag for st\u00f8tte og stimulering, s\u00e5ledes at alle elever kan blive s\u00e5 dygtige, som de kan.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Aftalen skal v\u00e6re med til at sikre, at skoler og kommuner f\u00e5r bedre muligheder for at igangs\u00e6tte relevante undervisningsaktiviteter og m\u00e5lrettet undervisningsdifferentiering – ogs\u00e5 til h\u00f8jtbegavede elever. S\u00e6rligt hvis eleven mistrives, ikke udvikler sig fagligt eller har andre udfordringer grundet tegn p\u00e5 h\u00f8j begavelse, skal der igangs\u00e6ttes indsatser der im\u00f8dekommer elevens udfordringer.\u00a0<\/p>
Aftalen tager ligeledes h\u00f8jde for de elever, vi kender som twice exceptionals (2e)<\/a><\/span>, alts\u00e5 elever der b\u00e5de har en h\u00f8j begavelse og en anden diagnose som f.eks. autismespektrumforstyrrelse.\u00a0<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t