{"id":6670,"date":"2023-05-02T13:29:37","date_gmt":"2023-05-02T11:29:37","guid":{"rendered":"https:\/\/www.cleverconsulting.dk\/?page_id=6670"},"modified":"2024-06-14T12:24:05","modified_gmt":"2024-06-14T10:24:05","slug":"boeger","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.cleverconsulting.dk\/boeger\/","title":{"rendered":"B\u00f8ger om undervisningsdifferentiering"},"content":{"rendered":"\t\t
F\u00e5 viden om hvordan du bruger vores tre b\u00f8ger.<\/p>
Webinaret er en mulighed for at blive klogere p\u00e5 h\u00f8jtbegavede elever og deres kendetegn, og hvordan b\u00f8gerne nemt kan implementeres i din undervisning i fagene dansk, matematik og engelsk.<\/p>
F\u00f8lg linket, udfyld formularen og du f\u00e5r straks tilsendt webinaret, som du kan se, n\u00e5r du har tid.<\/p>
https:\/\/dpf.dk\/webinar-1-2-3-differentiering\/<\/a><\/p> For god ordens skyld skal vi lige sige, at du tilmelder dig Dansk Psykologisk Forlags nyhedsbrev, n\u00e5r du udfylder og indsender kontaktinformationer \ud83d\ude03\u200b<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t Der er h\u00f8jtbegavede b\u00f8rn p\u00e5 alle skoler. <\/span> I 1-2-3 Differentiering \u2013 Dansk er der differentierede forl\u00f8b om Gys og gru, Kortfilm og et Brug bolden-forl\u00f8b. Med forl\u00f8bene bliver det konkret at gennemf\u00f8re bred og medrivende undervisning, der kommer omkring mange af de f\u00e6rdighedsomr\u00e5der og vidensm\u00e5l, der findes efter 6. klasse.<\/span><\/p> 1-2-3 Differentiering \u2013 Dansk indeholder bl.a. opgaver til l\u00e6sestrategier, notatteknik, skriftlig fremstilling, pr\u00e6sentation og evaluering, stopmotion film, storyboard, respons, korrektur, genrearbejde, fortolkning og refleksion og meget mere. <\/span><\/p> Med 1-2-3 differentieret undervisning f\u00e5r alle elever i klassen, ogs\u00e5 de h\u00f8jt begavede, mulighed for at arbejde med opgaver, der b\u00e5de matcher og udfordrer deres faglige niveau.<\/span><\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t I 1-2-3 Differentiering \u2013 MATEMATIK er der differentierede forl\u00f8b om Chance og sandsynlighed, Konstruktion og kommunikation om polygoner og \u00d8konomi og budgetl\u00e6gning. 1-2-3-b\u00f8gerne giver l\u00e6reren mulighed for at gennemf\u00f8re differentieret undervisning, der udfordrer alle elever i klassen \u2013 p\u00e5 en nem og overskuelig m\u00e5de.\u200b<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t I 1-2-3 Differentiering \u2013 ENGELSK er der differentierede forl\u00f8b om Fantasy Island, Early Man og Inventions. 1-2-3-b\u00f8gerne giver l\u00e6reren mulighed for at gennemf\u00f8re differentieret undervisning, der udfordrer alle elever i klassen \u2013 p\u00e5 en nem og overskuelig m\u00e5de.\u200b<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t \u201cVi har fa\u030aet enormt mange positive tilbagemeldinger fra for\u00e6ldre, fordi de oplever, at deres b\u00f8rn nu kommer i ma\u030al med de stillede opgaver med stor tilfredsstillelse \u2013 uanset om eleverne har arbejdet pa\u030a niveau 1, 2 eller 3.\u201d<\/i><\/p><\/blockquote>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t \u201cJeg har via 1-2-3 differentieringsforl\u00f8b oplevet positive resultater – f.eks. ved h\u00f8jere engagement hos den enkelte elev, bedre forsta\u030aelse af faget og st\u00f8rre faglighed hos alle elever. Jeg fik som l\u00e6rer noget af en aha-oplevelse ved at se udfaldet af 1-2-3 differentiering. Elevernes positive evaluering har inspireret til at udvikle flere 1-2-3 forl\u00f8b.\u201d<\/i><\/p><\/blockquote>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t \u201cJeg synes, forl\u00f8bet er sat nemt og overskueligt op. Det har virkelig v\u00e6ret en forn\u00f8jelse at kunne f\u00f8lge en l\u00e6seplan, hvor alt er t\u00e6nkt pa\u030a og overvejet for l\u00e6reren. De forberedelser, der er planlagt til l\u00e6reren til hver enkel lektion, er nemme og overskuelige – det har bestemt lettet den m\u00e6ngde af tid, jeg normalt ville have brugt pa\u030a at forberede et forl\u00f8b.\u201d<\/i><\/p><\/blockquote>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t Hvis en temadag<\/a> kunne v\u00e6re noget for dig og din skole, s\u00e5 send en mail eller ring til os.\u00a0<\/p> Temadagen kan uden problemer tilpasses, s\u00e5 det rammer jeres \u00f8nsker og udgangspunkt. 1-2-3 Differentiering -
Dansk 4.-6. klasse<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
De har altid v\u00e6ret der, de er i langt de fleste klasser, og der skal fortsat v\u00e6re plads til dem i vores skolef\u00e6llesskaber. <\/span>
1-2-3 Differentiering giver l\u00e6reren mulighed for at gennemf\u00f8re differentieret undervisning, der udfordrer alle elever \u2013 ogs\u00e5 de h\u00f8jtbegavede. <\/span><\/p>1-2-3 Differentiering -
Matematik 4.-6. klasse<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t1-2-3 Differentiering -
Engelsk 4.-6. klasse<\/h2>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\tSagt om vores b\u00f8ger ...<\/h4>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Book temadag<\/a><\/h3>\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
Det kan ogs\u00e5 v\u00e6re et foredrag<\/a><\/span> eller opl\u00e6g for jeres skolebestyrelse<\/a><\/span> er bedre? Lad os endelig vide, hvad behovet siger.<\/p>\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t